Sabtu, 19 September 2009

Salam Eidil Fitri .. Maaf Zahir & Batin

Raye pose ni teman kulu kelo ke darat ke baroh dalam negeri Peghak jer. Sedara mare teman dan juga sedare mare belah bini berasal usul di kiri kanan Sungai Peghak. Sedare mare teman mengelo dari Lenggong ke Bekor. Manakala belah bini pulak mengelo dari Parit ke Teluk Anson.

Malam ni teman tiga beradik berkumpui di Kati. Rumah emak teman. Esok pagi teman semayang raye di Masjid Changkat Che Kampor. Biasanye sebelum semayang raye, bawak emak ziarah kubur opah dan atuk. Kemudian ke Jawang dan Chegor Galah. Lepaih Lohor ke Kuak dan Sumpitan.

Raye kedua balik ke kampung bini di Parit. Biasenye adik beradik bini teman akan berkonvoi ke rumah pak dan mak sedare deme di Lekir, Sitiawan. Kemudian sebelum malam di Teluk Anson. Malam tidor di Parit.

Raye ketiga menziarah sedare mare dan kengkawan di Manong dan Parit.

Raye keempat makan nasi minyak, kawan kawin di Seri Iskandar. Lepaih tu duduk di rumah tunggu tetamu. Nunggu bebudak datang nak beraye.

Itu ajer aktiviti teman raye ni.

Selamat hari raye kepada semua tetamu Dango Mamamat. Maaf zahir dan batin.

7 ulasan:

  1. Salam Mamamat,

    Selamat Hari Raya Aidil Fitri dan maaf Zahir dan batin dari Pak Sheikh dan famili buat Mamamat dan famili. Dan salam perjuangan dari Pak Sheikh.

    BalasPadam
  2. Raja Petra : Menghina Islam? Tolonglah! [Episod 2] - Versi Bahasa Melayu

    sila ke sini untuk menonton!!!
    gomalaysian.blogspot.com

    Selamat Menyambut Hari Malaysia! :)

    BalasPadam
  3. Atte!!!..Yeop ni tak ke Bagan datok ke???..nengok jeti!!!..sebelum tu singgah le ke teratak Pak Karamu, di Parit 11,... kt Manong tu kt mane...kampong Guar ke??..kenal arwah Haji Naim??semoga selamat sejahtera,...maaf zahir batin,....selamat hari raya.....

    BalasPadam
  4. Salam Mamamat,

    Selamat Beraye buat kome sekeluarga, ape.. payah bebeno kome ni sampai nak tidor di Parit... cari le.. tempat yang sesuai sikit kalau yea..pun..

    Ha..ha..ha..., teman cuba belajor cakap Perak... boleh ke..?

    Ampun dan maaf di pinta, jika ada salah silap.

    Ikhlas,
    Isa

    BalasPadam
  5. Salam semua

    Pak Sheikh .. salam perjuangan kite. Pak Sheikh jangan makan lemang banyak sangat .. nanti badan masuk angin. Nanti hilang kawan teman nak berjuang nanti. Ntah2 teman yang pegi dulu ..

    MAT .. Teman Lempor Elo. Konar yang ade pokok buluh tu.

    ISA .. Loghat Peghak senang jer. Bantai jer.

    Kepada semua, tima kasih .. raye kite dan maaf seadanye.

    BalasPadam
  6. assalamualaikum

    selamat hari raya

    semoga panjang umur, murah rezeki

    asrol, kelate

    BalasPadam
  7. kalo teman balik ke kaghe, mau teman jumpe ngan mike, yop! (mcm kenei je...). Pak sedaghe teman ada lg kat kg. tiong, kati tu...

    BalasPadam