Sabtu, 5 September 2009

Dango jadi muzium ceghomin

Ntah sapeler punye dajei memuziumkan dango usang teman. Teman ingat dango itu udah kena C4. Rupa2nye jadi muzium jer. Semuanye macam dalam cermin. Teman boleh masuk dalam dango tu. Teman boleh tengak segala ghete bende teman dan sedikit ghete kengkawan yang teman kumpuikan dalam dango tu. Teman boleh tambah ghete dalam dango tu. Tapi teman tak boleh sentuh atau ambik. Kalo teman sentuh, mende yang teman sentuh tu akan hilang. Alhamdulillah, sekurang2nya teman boleh tengak ghete teman tu elok terpelihara.

Tapi teman heran, semalam ada satu ulasan masuk ke dango lama teman. Teman nampak ada satu ulasan, tapi teman tak boleh bukak bace. Isk .. teman yang ada kunci dango tu pun tak boleh masuk macenye, macam mane ada orang lain yang boleh tulih masuk? Jenuh teman mencari lubang mane yang dia masuk.

Kepada sesape yang boleh masuk atau kepada sesape yang gheti, tolongler ajor teman macam mane nak masuk dan nak bawak keluar ghete teman dalam dango tu. Maneler tahu kut2 esok lusa betui2 kena C4.

Sebaik teman tak boleh masuk dango, orang pertama yang teman maklumkan ialah sifu teman, MSK. MSK kata mungkin ada virus yang dihantar melalui iklan atau pengikut. Dango teman memang takde iklan tapi ada 106 pengikut. Mungkin salah seorang pengikut tu meninggaikan virus. Kalo betui ada dan memang disengajakan, harap2 dia dalam keampunan Allah. Dan kepada kengkawan pengikut lain yang sentiasa berbaik sangka, bersamaler kita memohon agar kita sentiasa terus dalam rahmatNya.

MSK tawarkan satu bilik untuk teman di rumahnya, Perak Express. Walaupun MSK bagi bilik, tapi kunci yang nak dibaginya ialah kunci rumah. Kunci tu boleh bukak semua bilik. Ghiso teman nak ngambiknye. Ghiso kut teman sengaja masuk ke bilik Sya Reformis. Lagipun teman kat dango biasanya tak berbaju. Mana boleh duduk rumah MSKpun buat kelaku camtu. MSK bolehler pakai baju perak sebab itu rumah dia. Teman kena sedor yang teman menumpang jer. Walau macam manepun, tima kasihler MSK. Teman tak tolak lagi. Kalo teman ghase gayat di menara ni, teman akan menumpang di Perak Express.

Manjong Mari pulak ingatkan Dango CERIA yang runtuh. Kalo Dango CERIA yang runtuh, menggulingler teman dalam tali ayor ...

Stop dulu .. bini ajak pegi pasar ramadhan di Batu Gajah. Adeler koi yang dihajabnye di situ ..

2 ulasan: