Sabtu, 26 September 2009

Teman telah pindah ke dango asal .. sila ke http://jantantuya.blogspot.com/

Sedih dan sayu apabila dango tempat teman bersantai ghaib sebelum raye. Kena sorok dek antu. Tapi bulan pose mane ade antu. Kalo adepun antu kepala itam. Jenuh teman gherodi ikut ilmu teman, tapi dango tak tahu dimane ilang cicornye. Ngelisor teman tak tentu hala. Teman tima hakikat yang dango teman udah lebuh ditelan maya.

Teman bina satu lagi dango. Teman namakan Menara Dango Mamamat. Tapi teman sendiri tak ceria di dango baru ini. Teman tak ghase rindu pada dango baru ini. Teman sentiasa teringat pada dango lama teman. Walaupun dango baru lebih luas, lebih lebar, tapi dango lama yang sempit tetap menyamankan. Teman jadi malaih untuk menulih.

Ghuper2nye sahabat teman Sham Gerik telah menyediakan satu dango baru untuk teman. Teman masuk dan teman kuar tanpa menganggap itu dango teman. Dangonye cukup cantik dan lengkap dengan pelbagai asesori sehingga teman tak berani nak ngusik barang2 di dalamnye. Walaupun dango itu dango teman yang dihadiahkan oleh Sham Gerik, tapi teman tak ghaser yang dango tu dango teman. Memang teman ni keras hati.

Sham Gerik seolah2 tahu yang teman tak selesa di dango baru yang teman bina sendiri. Sham Gerik menawarkan khidmat bomohnye untuk mencari antu yang menyorokkan dango lama teman. Ntah aperler jampi yang dibacenye sehingge antu yang nyorokkan dango lama teman tu terpaksa mengalah. Tima kasih khas kepada sdra Sham Gerik. Budi dan jasa mike tidak mampu teman nak membalasnye. Paling tinggipun segelas teh tarik dan sekeping roti canai. Itu jer. Itupun ntah bile boleh ditunaikan. Semoga niat baik sdra Sham Gerik akan diberi pahala setimpalnye oleh Allah s.w.t. Yang penting kita semua berniat baik sesama kita dan sesama pembaca.

Dengan terjumpanya semula Dango Mamamat, teman umumkan bahawa Menara Dango Mamamat dan DANGO MAMAMAT mungkin akan menjadi blog terbiar. Teman tak sanggup nak menjaga dua tiga dango sekaligus.

Oleh kerana dangopun teman tak sanggup nak jaga, agaknye ituler sebabnye ngape sehingga ke hari ini teman belum terpikio nak nikah lagi. Teman nak ikut jejak nabi. Nikah kali kedua selepas bini pertamanye Siti Khadijah bt. Khuwailid meninggal dunia. Tapi janganler bini teman meninggal ... biorler teman yang pergi dulu.

Sape yang kawin dua tiga sementelah isteri pertama masih idup, itu bukan ikut sunah nabi. Itu sunah sendiri. Betui ker?


Sila ke http://jantantuya.blogspot.com/


1 ulasan: